تور ارمنستان | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور ارمنستان

تور ارمنستان | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور ارمنستان

کتابخانه باستانی ایروان

از ماتناداران چه می دانید؟  ماتناداران یکی از دیدنیهای ایروان ارمنستان، در حقیقت کتابخانه‌ باستانی ارمنستان محسوب می‌شود که کتاب‌های خطی زیادی دارد و در بزرگترین خیابان ارمنستان قرار دارد. در این کتابخانه حدود ١٧٫٠٠٠ کتاب دست نوشته ارمنی و ١٠٠٫٠٠٠ سند قرون وسطائی و مدرن وجود دارد.
این کتابخانه در قرن پنجم توسط مشتوت دواگارشاپات (اشمیادزین) ساخته شد. در اوایل قرن ١٩، بعد از جنگ، تنها ١٨٠٠ عدد کتاب دست‌ نوشته در اشمیاتزین باقی ماند و بقیه‌ آن‌ها سوزانده و پاره شدند.


بعد از کشتار دسته‌ جمعی ارامنه در جنگ‌ جهانی‌ اول بسیاری از کتاب‌ها گم شدند و تصمیم به جمع‌ آوری مجدد کتاب‌ها گرفته شد. بالاخره در سال ١٩٥٩، با تحقیق و بررسی‌های فراوان، توانستند کتابخانه فعلی را تأسیس و سعی بر این شد که از کتاب‌های خطی و باستانی مراقبت بیشتری به عمل بیاید.

در یکی از ستون‌های ماتناداران ، مجسمه‌ای از مشتوت قرار دارد که با نظم و انضباط، در حال یاد دادن الفبای خود است و مجسمه‌ شش محقق و نویسنده‌ بزرگ دیگر نیز، در کنار در قرار گرفته است.
مجموعه نمایشگاهی بیرونی، شامل کتیبه‌ها و سنگ قبرهای حکاکی شده بر روی سنگ‌هایی است که خاچکار آن‌ها را از مناطق باستانی اطراف ایروان، جمع آوری کرده است.
داخل نیز مجموعه‌ای از کارهای علمی و فیلسوفانه‌ یونانی‌ها، رومی‌ها، کتاب‌های دست نوشته‌ی ایرانیان و اعراب و .. است. این کتابخانه  در تور ارمنستان هم مورد دید و بازدید قرار گرفته است و یکی از برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان و از جاذبه های توریستی ایروان به شمار می رود.

مرکز خرید خوب در ایروان ارمنستان

کشور ارمنستان به عنوان یکی از همسایه های ایران، میزبان هموطنان ما در زمانهای مختلفی از سال است. سفر به این کشور دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که اکثرا با تور ارمنستان برای بازدید از جاذبه های این کشور راهی ارمنستان می شوند.  برخی نیز برای خرید و برخی هر دو! اگر برای خرید به ایروان رفتید بد نیست سری به مورگان بزنید.  مورگان برندی معروف در عرصه تولید پوشاک است که شعبه اصلی آن در سال 1947 در فرانسه تاسیس شد.

 
در حال حاضر بیش از 650 شعبه در سراسر جهان دارد و فعالیت های خود را در زمینه تولید پوشاک برای بانوان بین سنین 18 تا 35 سال متمرکز کرده است. یک شعبه از این برند معروف در ایروان واقع شده است که یکی از مهمترین مراکز خرید ایروان ارمنستان و مراکز خرید ارمنستان به شمار می رود.  مرکز خرید مورگان ایروان در خیابان مشتوک قرار دارد.

کلیسای تاریخی سورب سارجیس در ایروان

 کلیسا سورب سارجیس یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان، نزدیک موزه‌ کنده‌کاری روی چوب در ایروان قرار گرفته است. کلیسای سورپ سارجیس در سال ١٨٥٣ ساخته شده است و مراسم مذهبی روزهای یکشنبه و گروه کر آن بسیار دیدنی است و از برترین دیدنیهای ایروان ارمنستان و جاذبه های توریستی ایروان به شمار می رود. در تور ارمنستان با جاذبه های گردشگری برجسته این کشور آشنا خواهید شد که این تنها یکی از آنها بود . سفر به این کشور دوست داشتنی را به همه پیشنهاد می کنیم.




طولانی ترین تله کابین دنیا

کسانی که به ارمنستان سفر کرده اند می دانند این کشور کشور گرانی نیست و از طرفی آژانس های مسافرتی مختلفی تور ارمنستان را برگزار می کنند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.  کشور ارمنستان به واسطه ساخت و راه اندازی طولانی ترین تله کابین جهان رکورد پیشین دیگر کشورها را شکست. به گزارش مهر، در نزدیکی ایران و در یکی از کشورهای وارث تمدن ایرانی، طولانی ترین خط تله کابین جهان راه اندازی شده است. این خط 5.7 کیلومتری از فراز صومعه باستانی "تاتِو" کشور ارمنستان عبور می کند یکی از برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد.


پیش از این خط تله کابین، تله کابین ساندیا پیک در نیو مکزیکوی آمریکا با طول 4.3 کیلومتر عنوان طولانی ترین تله کابین جهان را به خود اختصاص داده بود. سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان اولین مسافر طولانی ترین تله کابین جهان بوده است، خطی که می تواند دسترسی به صومعه تاتو، یکی از مهمترین مراکز مذهبی کشور ارمنستان و اصلی ترین جاذبه های توریستی ایروان و این کشور را تسهیل کند.

این تله کابین از مناطقی بسیار زیبا و دیدنی عبور کرده و در نهایت نیز به یکی از دیدنی ترین مناطق توریستی ارمنستان که صومعه تاتِو می باشد منتهی می گردد. این خط از روستای "هالیدروز" در نزدیکی آزاد راهی در ایروان آغاز شده و تا روستای تاتو امتداد پیدا می کند. سرعت حرکت کابینها 37 کیلومتر بر ساعت بوده و با این سرعت سفری یک طرفه 11 دقیقه به طول خواهد انجامید.
در مرتفع ترین موقعیت ممکن نیز فاصله کابینها از سطح زمین 320 متر خواهد بود. در این خط دو کابین 25 نفره حرکت خواهند کرد که استفاده از آنها برای بومیان منطقه رایگان خواهد بود. بر اساس گزارش ای اف پی، راه اندازی این خط تله کابین بخشی از پروژه ای 50 میلیون دلاری با هدف توسعه صنعت توریسم در روستای تاتو و مناطق اطراف آن بوده است.
این منطقه یکی از 15 منطقه باستانی از قلمرو سلطنت ارمنستان و از بهترین دیدنیهای ایروان ارمنستان به شمار می رفته است. راه اندازی این خط تله کابین هزینه ای در حدود 18 میلیون دلار در برداشته که بیشترین بخش آن توسط کمکهای مالی از جانب بخشهای خصوصی تامین شده است.

کوهنوردی روی کوه آراگاتس ارمنستان

 برای کسانی که می خواهند تور ارمنستان  را بخرند و در شهر فوق العاده ایروان گردش کنند، یک پیشنهاد فوق العاده دیگر هم هست. کوه آراگاتس یکی از دیدنیهای ایروان ارمنستان در بیشتر مواقع سال، دارای قله‌هایی پوشیده از برف است. اگر قصد کوهنوردی را دارید، بهترین موقع، تابستان است. در تمام فصول، ابرها در چاله‌ها و حفره‌هایی به عمق ١٠ متر گرد هم جمع می‌شوند.

بنابراین حواس خود را جمع کنید و همیشه ساعات اولیه‌ صبح را برای صعود به بالای کوه انتخاب کنید. آژانس‌های زیادی هستند که تورهایی را به سمت کوه آراگاتس ترتیب می‌دهند.

تورهای دو روزه، شامل راهنما، حمل و نقل و تجهیزات چادر‌زنی و .. هستند که از برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان و جاذبه های توریستی ایروان به شمار می روند.